خلوتگاه تنهایی منوسازم

بحث واطلاع رسانی درباره مسائل مختلف نوشته شده توسط سید مصطفی میربشری

خلوتگاه تنهایی منوسازم

بحث واطلاع رسانی درباره مسائل مختلف نوشته شده توسط سید مصطفی میربشری

شعر نیمه گمشده

سلام این شعرم گذاشتم تولاگ چون خودم خیلی خیلی ازاین شعرخوشم میادنمیدونم شاعرش کیه امیدوارم لذت ببرین ازخوندنش 

 

نیمه گمشده ام آخر کیست
این سوالیست که با خود دارم
نیمه گمشده ام یک سیب است
سیب سرخی که ز باغ ازلی می آید
نیمه گمشده ام یک آهوست
وچه چشمان سیاهی دارد
چقدر تندرواست
مثل این که دل او نیز هوایی دارد
نیمه گمشده ام یک دریاست
چقدر موجو تلاطم دارد
چقدر جذر چقدر مد چقدر آبی روشن دارد
نیمه گمشده ام یک رود است
از کنار دل من می گذرد
و ترش می سازد به هوای دل سودا زده اش
نیمه گمشده ام یک کوه است
پر صلابت پر حجم و عجب شرم و حیایی دارد
نیمه گمشده ام یک بید است
که به مجنون صفتی مشهور است
نیمه گمشده ام یک فصل است
که همه فصل خدا را دارد
نیمه گمشده ام یک ساز است
و صدای نی مجنون دارد
و صدای دل پر درد زمان که برای دل من می خواند
نیمه گمشده ام یک ابر است
سیرت و صورت زیبا دارد
ولی گه گاه دلش می گیرد پس کمی اشک ز خود می بارد
نیمه گمشده ام یک دشت است
پر ز گلهای شقایق شده است
پر ز عطر است پر ز سنبل
پر ز خواب گل مریم شده است
نیمه گمشده ام مهتاب است
که شب تار به هم می پوید
نیمه گمشده ام یک تنهاست
که دلی پر ز شکایت دارد
و کسی را به نفس می خواهد که بر او راز و غم دل گوید
نیمه گمشده ام در یاد است
و درون دل من می ماند
نیمه گمشده ام را ز خدا می خواهم
و برای دل مهتابیمان نور و عشق ابدی می خواهم
نور و عشقی ز صفا می خواهم که میان من و اوجاوید است 

 

شعرهمامیرافشار

بی تو طوفان زده دشت جنونم

 صیدافتاده به خونم

توچنان می گذری غافل ازاندوه درونم

بی من ازکوچه گذرکردی ورفتی

بی من ازشهرسفرکردی ورفتی

قطره ای اشک درخشید به چشمان سیاهم

تاخم کوچه به دنبال تولغزید            نگاهم توند یدی

نگهت هیچ نیفتادبه راهیکه گذرکردی ورفتی

تادرخانه ببستم      دگرازپای نشستم    گویی زلزله امد

گویی این خانه فروریخت سرمن

بی تومن درهمه شهرغریبم

بی توکس نشنودازاین دل بشکسته صدایی

برنخیزددگرازمرغک پربسته نوایی

توهمه بودونبودی          توهمه شعروسرودی

.چه گریزی زبرمن

که زکویت نگریزم        گربمیرم زغم دل

به توهرگز نستیزم

من ویک لحظه جدایی  نتوانم نتوانم

بی تومن زنده نمانم